Praleisti ir pereiti prie pagrindinio turinio

Skausmo slenkstis ir Apeirono teatras

Egzistuoja dvi žmonių grupės: mėgstantys spaudyti spuogus ir negalintys to daryti. Priklausau pirmajai grupei, sadomazochistų. Mes vietoj tik/vien buko skausmo patiriam neapsakomą malonumą spaudydami pūlingus savo ar kitų spuogus, inkštirus ar nedideles votis, kurias savuose vadinu tiesiog skauduliais. Negalim sulaukti kuomet tas spuogelytis „susirps“ it braškė lysvėj. Mėgstu spaudyti spuogus, mano tėvas taip pat mėgsta ir visa jo familija ant to užmirusi. Vaikštom nususę, nes jei nerandam kam kitam spuogus traiškyti, spaudom sau.

Kita grupė – nespaudantys spuogų žmonės. Jie egzistuoja su baltuojančiu spuogu ant veido ir jo nepastebės, neužkabins. „Galop, kai reikės persprogs,“- mąsto. Jie supranta, kad daug kas gyvenime nutinka savaime. Natūrali savieiga be įsikišimo.

Neapkenčiu švelnių mano meilės bandymų išspausti maniškį spuogą, prie kurio neprieinu, mat fiziologija neleidžia. Jis knibinėja mano nugaroje išdygusį spuogelį, bijodamas suskaudinti. Nustumiu lauk jo nieko blogo nenorinčias rankas ir bandau pati kaip nors susisukti ir tą vos subrendusį spuogą ištrėkšti lauk.

Labiausiai kirbina ta akimirka, su nekantrumu laukiu, kuomet pro plonytį epidermio sluoksnį išsiveržia balta tiršta mano pačios masė, kuri biologiškai gelbėjo organizmą nuo tolesnio užsikrėtimo. Atlikusi funkciją ji natūraliai išstumiama iš organizmo, praplyšus odai. Kartais „išsivaikščioja“ ir dingsta taip neprasprogus. Tik aš šito neleidžiu – spaudžiu visada. Buvo kartų, kai „užrožiju“. Pasklidusi infekcija toliau priverčia net susirūpinti. Jei pasiseka, užauga dar didesnis spuogas, jei pasiseka mažiau, reikia vaistų arba net pjauti darinį, su kuriuo pats organizmas jau nebesusitvarko.

Kai susirandu taikinį, tą spuogelytį, pasimatuoju kur reikia dėti pirštus, kad spaustųsi geriausiai. Taikau taip padėti pirštus, kad skaudėtų mažiausiai. Kad skausmas kiltų nuo užsikrėtusios vietos, o ne nuo ilgų nagų.

-          Ai, skauda, - vyras aikteli. - Tu su nagais spaudi, o ne su pirštų pagalvėlėm!

Jis manimi nepasitiki. Galvoja, kad aš šitaip specialiai jį skaudinu. Bet juk ne tai svarbiausia, ne skausmas. Svarbiausia ištrėkšti lauk mūsų pačių jau nebereikalingą dalelę. Kai spaudi sau, skausmo slenkstį lengva surasti. Tiesiog iškenti arba jau nebe. Kai nebe, pirštus dedi kažkur kitur. Kai spaudi kitam, nejauti, nes tai ne tavo skausmo slenkstis - riba iki kiek dar įmanoma iškęsti savo paties fizinį skausmą. (Autoavarijoje pakliuvęs neblaivus asmuo turi didesnę tikimybę išgyventi nei blaivus, mat dėl psichotropinių medžiagų poveikio pirmojo skausmo iškentimo riba „prasitrina“.)

Užtat man patinka sau pačiai spaudyti skaudulius. Realius, iššokusius ant kūno, ir dvasinius skaudulius. Dėl to, matyt, neseniai bičiulė garsiai įvardijo, kad mano gyvenimo būdas akivaizdžiai sudėtingas. Niekas nesako, kad dvasios skauduliai yra mažiau fiziškai skausmingesni nei tie, betrykštantys baltais pūliais, matomi plika akimi. Armija piliečių vaikšto susisukę nuo dvasios skausmo, įsismelkusio jau net į fizinius kaulus, nusėdusios veide akmeninėmis nelaimingųjų minomis. Visiems mažiau ar daugiau skauda, bet nedaug kas imasi tų savo skaudulių judinti, jų spaudyti. Laukia. Savaime. Savaime ateina tik mirtis. Užmarštis. Iki šiol mačiau daugiau besibaiminančių, daugiau mindžikuojančių, daugiau  stabdančių dvasios skaudulių spaudimą.

-          Kam šito reikia? Kam keli tokius kvailus klausimus? Mes apie tai nemąstom...

Ir juokas. Skardus tų apėjusių skauduliais. Matau juos ne akimis, ne ant kūno, o ant sielos.

Vakar pirmąkart apsilankiau Apeirono teatre (Klaipėdoje, Turgaus g. 16). Žiūrėjau spektaklį NEKROZĖ.

Nuo pat pirmos spektaklio sekundės pajutau du pirštus kietai nusileidusius ant mano sielos skaudulio. Toj vietoj, kurią linkstu kasdienoje pamiršti. Nuo pat pirmos sekundės, kol ieškojausi vietos prisėsti, o aktoriai jau vaidino, jutau malonų kylantį skausmą. Sadomazochistiška. Įsikniaubusi į palto atlapus, sustingusi stebėjau vaizdą. Lakstančius, dingstančius stalo skylėje aktorius.

Mano sumišimas.
Skausmo slenkstis, atveriantis dvasios seklumas.
Vėl nuostaba save iš šono pamačius, vėl sugriovus savo pačios vidinį autoportretą.
Klausimai, griūvantys kaskadomis ant mano žilti ėmusio pakaušio... vėl.

Sėdu mėlyna suknele vėliau prie to paties stalo, iš kurio lindo ir dingo aktorių ketveriukė, prie kurio buvo šaudoma,
valgoma,
mylimasi,
gąsdinama,
keikiamasi,
meilikaujama,
meluojama.

Sėdu mėlyna suknele, galantiškai susidėjusi kojas, prie to paties stalo.  Atleisti pirštai pasitraukia ir juntu besiveržiančius lauk savo pačios nematomus, sielos pūlius. Juntu, kad jų daug likę, marios. Maloniai atlėgsta.


Krapštyti savo skaudulius čia visi susirinkę, vaidinę, stebėję, pasilikę po spektaklio prie arbatos ir pokalbio su teatro aktoriais. Idėjinė bendrystė sklandė ore. Štai maistas, kuriuo pageidauju nuo šiol, mielieji, misti!

Komentarai

Populiarūs šio tinklaraščio įrašai

KULTŪRINGOS REKOMENDACIJOS ŠALTAM SAVAITGALIUI vasario 6-7 d.

  KULTŪRINGOS REKOMENDACIJOS ŠALTAM SAVAITGALIUI, kuris, pasak meteorologų, nusimato . Sumaniau pasidalinti virtualiu ir kokybišku turiniu . Įkvepiančiu ir verčiančiu šioj nykumoj prisiminti žmogišką normalumą būti žmogumi tarp žmonių . • Dokumentinis filmas apie Vėrą Šleivytę, kilusią iš valstiečių ir ambicingai siekusią tapti menininke tarpukario Lietuvoje. https://www.youtube.com/watch?v=opyRwmCTANQ • • Aurimas Švedas kalba apie pseudoistorikus ir pseudoistorijos pavojus, ir skirtumus tarp mokslo ir entuziastingo istorijos interpretavimo. https://www.lrt.lt/.../dziazuojanti-istorija-griaunamoji... • • Skaitiniai. Kai į komiką, pažiūri rimtai - kai komikas tampa kultūrinės žiniasklaidos taikiniu. https://370.diena.lt/.../humoristas-henry-match.../... • • Artūras Sakalauskas prisimena sovietmečio Tauragę. Jo asmeninėje istorijoje nugula laikmečio fonas. Kas ta LAIVE? https://www.lrt.lt/.../gime-ta-pacia-diena-arunas... • • Dokumentinis filmas apie amžizmą. Santykis su senatve, kai

MONOLOGAS PO POKALBIO SU FILOSOFU: kodėl jie vis dar nori perprasti menininkus? [s ą m o n ė s s r a u t a s, 2020 rugsėjo 9 d.]

  po jurgos ivanauskaitės mirties buvo sukurtas dokumentinis filmas, taip dažnai nutinka. filme atsidūrė rašytojos kažkada daryti interviu, visokių video fragmentai iš laidų, iš kelionių, nuotraukos, autorinių tekstų citatos, piešiniai, mat rašytoja buvo ir grafikė. laidos autoriai papildomai klausinėjo žmonių, kad tie papasakotų apie jurgos ivanauskaitės tikrąjį, neafišuotą gyvenimą. reziumuojant filme pasakė, kaip išvadą kokią, kad jurga visą gyvenimą draskėsi, keliavo, kūrė, rašė, darė neįtikėtinus dalykus vien dėl to, kad jai trūko tėvo. kad rašytoja ilgėjosi to vyro savo gyvenime, kuris ją mažytę ant mamos rankų paliko. ir viskas. ir taškas. vienžodžiu, per vieną akademinę valandą suarchyvavo visą rašytojos gyvenimą. suvedė jį į vienintelį tašką, paaiškinimą – ji neturėjo tėvo, ji augo be biologinio tėvo. viskas su ja aišku, supratom, galime įdėti į stalčiuką, nebėr ko gilintis. visus jos gyvenimo paslėpsnius atvėrėme, visas spintas išknisome, visus palovius išžiūrėjome, visas jos

Islandai primena apie Palestiną

  2019 metų Eurovizijos scenoje pasirodė islandus atstovaujanti grupė Hatari . Šie stebino konkurso žiūrovus savo muzikiniu kūriniu, gluminančiu įvaizdžiu ir komunikaciniais gebėjimais. Spaudos atstovai mielai kalbino grupės narius, kurie, rodės, jei neiškritę iš medžio , tai mažų mažiausiai atskridę tiesiai iš kosmoso . Personažai nedingdavo netgi nulipus nuo scenos. Jie kalbėjo apie antikapitalistinę veiklą ir tuo pačiu reklamavo menamos firmos geriamą vandenį. Visa tai lengvai šokiravo, nors Šiaurės šalių atstovai ir taip nevengia stebinti Europos. Tą padarė 2006 metais suomiai, kuomet sunkiojo roko-metalo grupė Lordi užgrojo kitonišką, iš tipinio eurovizinio konteksto iškrentantį, kūrinį Hard Rock Hallelujah . Melomanai tąkart suprato, kūrinys vertingas, o Europa išrinko juos kaip nugalėtojus, nors pradinė reakcija buvo grynas atmetimas: suomiai keitė nusistovėjusius tarptautinio muzikos konkurso dėsnius. Hatari – islandų techno, industrinio pankroko grupė iš Reikjaviko, kuri tu