Praleisti ir pereiti prie pagrindinio turinio

Drag karalienė ir slemas (Dpoezijos sapnas)

1. Preliudija
Nukryžiuotasis tokio dydžio kaip dešimtmetis vaikas, o patsai kryžius kokių keturių metrų aukščio stovi posūkyje į dvaro sodybą Daugodų kaime. Dievaži, pernai tas kryžius tikrai buvo mažesnis. Pagalvoju ir mane nukrečia lengvas šiurpuliukas - juk šį vakarą čia atvežu Drag karalienę!

2. Kryžkalnis - Raseiniai
Smulkus vaikinukas išlipa iš autobuso. Ir tie įsivaizduojami "du metrai be kaklo" kaipmat dingsta. Jetus, kamera ne tik storina, bet ir aukština žmones. Pasakoju apie persirengimo kambarį, apie garso tikrinimo repeticiją, apie savanorius, kurie padės Drag šou metu. Nuvykus į vietą aprodau patalpas.
- Žiūrėk, čia grindyse yra įduba. Turėsi saugotis, kad nenugriūtum.
Kalbu ir įsivaizduoju tuos batus-žudikus, kurie po kelių valandų stragsės ant šių medinių grindų. 

3. Prieš veiksmą
Vilniečiai slemeriai truputį vėlinasi. Ten beveik pusę pasirodymų dalyvių - tas ekipažas šiandien baisiai brangus. Temsta. Dovilė jau atvykusi, Mindaugas dar pakeliui, Samanta neatrašo, bet atsiranda Viktoras, vietinis slemeris. Slemo vakaras prasidės vienuoliktą vakaro, kai liks tik suaugusi festivalio auditorija. Nuo pat pradžių toks sumanymas ir buvo: slemas tik dideliems. Suolai sustatomi, kad būdų suformuotas tarpas lyg koks podiumas Drag karalienei vaikščioti šou metu. Jau vienuolikta. Turim pradėti.

4. Veiksmas 
Žaislininkai sako N-3
Holivudas rašo N-7
Filme sako N-13
Konstitucija sako N-16
Žanytis galima N-18
Veryga sako N-20
Jėzus Kristus N-33
Vidutinė amžiaus krizė N-40
Moterims chana N-50
Vyrams basta N-63
Lietuva sakė N-100

Pasirodymo dieną tekste pakeičiu tik vieną skaičių, intuityviai. Pasirodo, efektingai, nes sulauksiu trijų būtybių komentarų dėl moters amžiaus. Jos priplaukia prie manęs, vejasi ant kaklo ir šnara ausin:  "man penkiasdešimt ir aš dar nesena, bajerius suprantu."

5. Barzdotasis ekperimentas
Iš salės, kur susėdo atėję pasiklausyti slemo, susigraibau tris barzdotus vyrukus. Viešai timpteliu jiems barzdas, tikrinu, ar jos tikros. Vyrai kenčia kaip priklauso. Aš tempiu ir truputį persistengiu, nes noriu, kad jie artistiškai klykteltų į mikrofoną, bet jie laikosi, bliamba. Vyriškai. Apipešioti ir be jokių pretenzijų barzdočiai grįžta į savo vietas. Vienas jų vėliau man pasakos, kad aš žiauriai rizikavau tada, nes baltaodžiai barzdylos yra ypač pažeidžiama socialinė žmonių grupė ir nuo šiol jis jausis dar nesaugiau šioje visuomenėje, kur yra toks pastebimas.

Ūsus nupaišo Regany Sparks
Ačiū Dievui, persirengimo kambaryje 
Patikau aukštą blondynką.
Papasakosu, kap jin atruoda:
Baisę graži... Du metrą be kakla,
batą-žudiką, kap priklausa.
Turieja dolči gabana
Bajavą čemodaną,
Gerą, firminią
Špakliaus pilną.
Klausu cekava, kiek kainava?
Nevaliuosu skaičiuoti, jin saka
Skaudėt pradėtų mun galva.
Davaj ūstus nupiešk, prašau.
Blondynka saka: tokių nepaišau,
Pati iš vakarą tik nusiskutau.
Ei, maliavok ūsus kap išen
Ne kap Hitleria, je tik en!
Da nemadoj, i pry veida netynka.
Paprašau i blondynka sutynka.
Ji staigę čemodaną pakrata,
I gražę ūsus munį pripaiša.
Beproto protinga ta blondynka.
Saka, nešiuokis ūsus į sveikatą.
Ty dažą, žinokis, laika žiaurę ilgą.

6. Slemaliežuviai
Pirmasis prie mikrofono kviečiamas Viktoras Gulbinas. Aštrūs žodžiai jojo. Gulbinas yra vietinis, bet supranta, kas yra slemas ir ką juo galima pasakyti. Tekstu jis iškelia aibę klausimų, į kuriuos kiekvienas sau tylomis ieškos atsakymų.

Mindaugas Laurinaitis - Aguonėlė į sceną lipa basas, pasiruošęs sąvaržėlėmis. Jis filologas, todėl pristatant Mindaugą man super lengva. Žodžiai poeto lyriški, nors angliški intarpai vietomis suskamba stipriai. Slemo metu daug kalbėjau apie pirmus kartus (plačiąja prasme), o šitas slemas Mindaugui buvo pirmasis. Dažnai tie pirmi kartai būna kaip šaltas dušas. Pasirodo, Mindaugas tai ir jutos - liko išblaivintas slemo.

Kai ant scenos "nusileido" slemo dievas, Martynas Bertašius, į ten pat atsibeldė ir Dpoezijos dievas, Jonas Baltokas. Gimsta improvizuota (ir menkai valdoma) dievų kova dėl to, kaip geriau paleisti Martyno telefone esančią muziką: ar per mikrofoną, ar per kolonkes. Dievai aiškinasi. Auditorija sužino, kad vienas yra fizikas, o kitas pagal profesiją - chemikas. Martynas rašo tekstus pagal Keygen melodijas (reiškinys vertas atskiro dėmesio). Jonas per Martyno pasirodymus šoka, įtariu, iš to pasiutimo...

"Jos vardas - Gotika. Ir ji ką tik tavyje baigė." Tai paskutiniai Augusto Lapinsko ekspresyvaus pasirodymo žodžiai. Tą vakarą vaikinas groja gitara, o vėliau ant scenos lipa kaip slemeris. Žiūriu į Augustą su pagarbia baime. Multitalentas. Pabaigia tekstą tiesiog prieš pat pasirodymą ir stoja ant scenos su dar džiūstančiu rašalu (perkeltine prasme, nes tekstą rašė pieštuku) ant popieriaus.

Po Vaiskus dangus slapyvardžiu plungiškė, rašanti slemą savo gimtąja kalba - žemaitiškai. Apsivilkusi tamsų platų rūbą su baltomis linijomis rankogaliuose, pasileidusi garbanotus plaukus, įsivėrusi auskarus ji primina gyvą antikos laikų deivę iš skulptūrų. Plungiškės tekstuose daug jausmo, vidinės tylios moters dramos, brandos. Vaiskus dangus kelia į dangų rankas, iš jos burnos liejasi žodžiai-burtažodžiai, kaip upės per potvynius, nušluoja viską po savęs. Auditorija nuščiuvusi, netekusi amo. Tik vienas smalsus vyriškis iš pasienio teiraujasi Vaiskaus dangaus: ar ieškai Dilano (žemaitiškai dyl anuos - lietuviškai dėl jos)?

Dovilės Karpiūtės gali visko prašyti, nes ji viską gali. Ji bardė, daug koncertuoja, nors žinant kiek jai metų, nepatikėtum. Ant scenos Dovilė pademonstruoja čia ir dabar gimstantį slemą. Tekstai neužrašyti (ne visi) byra. Kaip mikštakailė katytė vaikšto ant scenos ir švelniai erzina klausytojus. Sukiojas ant kulno, maunas rūbus. Merginos pasirodyme daug judesio. Drąsi.

Samantą užmačiau pavasarį feisbuko jūroje. Supratau, kad ji rimtosios poezijos atstovė. Taip ir yra, nes Samantos Kietytės tekstas tarsi intelektualinė slemo dozė šiandien. Viskas savo vietoje. Raseiniškiai, festivalio svečiai pamatė slemą visokį, koks jis būti gali.

Tada aš. Mano eilė ateina. Susirandu "auką", pirmoje eilėje sėdintį ir kaip tyčia plačiai besišypsantį vyruką raudonais it obuoliukas žandukais. Pasilenkiu ir įremiu akis į jo "sielos veidrodžius". Klausiu (taip prasideda mano slemo tekstas "Dedikuoju mergaitėms"):
- Ko čia šypsais? Ar pats kojų nusiplauti nemoki?
Vyrukas išsišiepia kaip tik išmanydamas. Atrodo, surandam bendrą kalbą.

7. Finalinis pasirodymas
Visai nesubtiliai visiems auditorijoje sėdintiems, surežisuoto Drag šou pasirodymo dalyviams, duodu signalą: "finalinis tekstas!". Mirkteliu Nojui, filmuotojui. Mirkteliu, Jonui, garsistui. Mirkteliu merginoms gale (Rusnei ir Klaudijai), kurios turės išauti konfeti šou pabaigoje. Tada pradedu skaityti:

Nes ji ne drama queen,
O tikrų tikiausia Drag queen.
Draudžiama būti moterimi.
Rekomenduojama tapti moterimi.

Pasigirsta muzika (Jonas duoda garso), kai pro duris išeina "beveik du metrai be kaklo" blondinė. Kas nespėjo iki tol, tas dabar praranda amą. Ryškus makiažas, mirguliuojanti graži suknelė, kablai. Aš įsitempiu, nes už 30 sekundžių pagal scenarijų turėsiu paliesti Regany plaukus. Plaukai praeina, viskas ok. Tačiau staiga Drag karalienės sijono viršutinė dalis nukrenta anksčiau laiko "nei palei scenarijų" yra numatyta (bet shou must go on!). Žiūriu į Regany šokį, pakol suvokiu, kad tos aplink kojas besiveliančios sijono padelkos dabar yra kuo tikriausia grėsmė žmogaus gyvybei. Mane apima siaubas, todėl traukiu tą sijoną, kol "nenukrito žvaigždė ant žemės". Sijonas patrauktas, viskas ok. Tačiau pastebiu, kaip susvyravo Regany kulniukas, o ji daug vaikšto ir juda. Kažkur tuo laiku nuskrenda dešinėn ir vienas jos nagas, bet tai palyginti niekis. Auditorija ploja ir šypsosi. Regany su aukštakulniais išdarinėja tokius dalykus, kurių net ir moteris, net ir blaiva nesugebėtų. Pokšteli konfeti ir visa salė prisipildo spalvotų popierėlių. Tie sėda ant žmonių galvų, grindų. Šou įvyko!

8. Ieškau žvaigždės
Pasibaigus renginiui, slemeriai kviešiami arbatos ir tinginio. Truputį pakalbam, pasikeičiame emocijomis ir džiaugiamės bendrai pasiektu rezultatu, nes slemo pasirodymai buvo efektingi. Apsidairau, o ta Drag karalienė kažkur ėmė ir pradingo. Kaip seklys Morka (to filmuko nemačiau, bet mano mama šį priežodį dažnai vartoja) atrandu Regany in labai slaptame VIP kambarėlyje. Primenu, kad už pusvalandžio mums reiktų važiuoti į autobusų stotį, tačiau...
Su Drag karaliene Regany Sparks neverta varžytis dėl vietos po saule.

9. Raseiniai - Kryžkalnis
...tačiau išvykstame iš Daugodų tik paryčiais. Susirenku personažus: mašinoje Drag karalienė, filmuotojas ir slemo dievas, Martynas. Slemeris pasakoja apie visokiausius visatos dėsnius, keliones laiku, vibracijas, vizualizacijas, šamanizmus, sapnus, haliucinacijas. Įdomu. Juokas juokais, bet jis mintinai (kaip bebūtų keista, blaivas) padalija vieną skaičių iš kito ir pasako atsakymą net aštuoni skaičiai po kablelio. Įspūdinga. Pareikalauju, kad tas slemo dievas pasiaiškintų (tuo tarpu net pradedu patikėti, kad jis moka nuspėti ateitį ir galbūt, o dieve, skaito žmonių mintis. Ir mane čia suskaitys kaip kokį katekizmą). Jis sakosi, kad yra šamanas.

- Iki centro 11 ir dar kažkur 6. Iš viso gaunasi apie 25 kilometrai, - Regany sako.
Laukiam autobuso ir su Drag karaliene skaičiuojam, kiek jai kilometrų yra nuo forto iki namų. Truputį pamąstau, bet filmuotojas pertraukia mus skardžiu juoku.
- Vienas pasako aštuonis skaičius po kalbelio, o antras nė dviejų skaičių sudėti negali.
Kai pagalvoji, penktą valandą ryto mes visi turėtumėm būti nepakaltinami.
Kreipiuosi į Regany:
- Žinai, tau visos aplinkybės klojosi nepalankiai, o tu vistiek nepasidavei. Kaip tikra scenos karalienė!

10. Lova
Surandu lovą tarp 6-7 val. ryto. Krentu į patalus ūsuota šalia barzdoto.

Renata Karvelis

Komentarai

Populiarūs šio tinklaraščio įrašai

KULTŪRINGOS REKOMENDACIJOS ŠALTAM SAVAITGALIUI vasario 6-7 d.

  KULTŪRINGOS REKOMENDACIJOS ŠALTAM SAVAITGALIUI, kuris, pasak meteorologų, nusimato . Sumaniau pasidalinti virtualiu ir kokybišku turiniu . Įkvepiančiu ir verčiančiu šioj nykumoj prisiminti žmogišką normalumą būti žmogumi tarp žmonių . • Dokumentinis filmas apie Vėrą Šleivytę, kilusią iš valstiečių ir ambicingai siekusią tapti menininke tarpukario Lietuvoje. https://www.youtube.com/watch?v=opyRwmCTANQ • • Aurimas Švedas kalba apie pseudoistorikus ir pseudoistorijos pavojus, ir skirtumus tarp mokslo ir entuziastingo istorijos interpretavimo. https://www.lrt.lt/.../dziazuojanti-istorija-griaunamoji... • • Skaitiniai. Kai į komiką, pažiūri rimtai - kai komikas tampa kultūrinės žiniasklaidos taikiniu. https://370.diena.lt/.../humoristas-henry-match.../... • • Artūras Sakalauskas prisimena sovietmečio Tauragę. Jo asmeninėje istorijoje nugula laikmečio fonas. Kas ta LAIVE? https://www.lrt.lt/.../gime-ta-pacia-diena-arunas... • • Dokumentinis filmas apie amžizmą. Santykis su senatve, kai

MONOLOGAS PO POKALBIO SU FILOSOFU: kodėl jie vis dar nori perprasti menininkus? [s ą m o n ė s s r a u t a s, 2020 rugsėjo 9 d.]

  po jurgos ivanauskaitės mirties buvo sukurtas dokumentinis filmas, taip dažnai nutinka. filme atsidūrė rašytojos kažkada daryti interviu, visokių video fragmentai iš laidų, iš kelionių, nuotraukos, autorinių tekstų citatos, piešiniai, mat rašytoja buvo ir grafikė. laidos autoriai papildomai klausinėjo žmonių, kad tie papasakotų apie jurgos ivanauskaitės tikrąjį, neafišuotą gyvenimą. reziumuojant filme pasakė, kaip išvadą kokią, kad jurga visą gyvenimą draskėsi, keliavo, kūrė, rašė, darė neįtikėtinus dalykus vien dėl to, kad jai trūko tėvo. kad rašytoja ilgėjosi to vyro savo gyvenime, kuris ją mažytę ant mamos rankų paliko. ir viskas. ir taškas. vienžodžiu, per vieną akademinę valandą suarchyvavo visą rašytojos gyvenimą. suvedė jį į vienintelį tašką, paaiškinimą – ji neturėjo tėvo, ji augo be biologinio tėvo. viskas su ja aišku, supratom, galime įdėti į stalčiuką, nebėr ko gilintis. visus jos gyvenimo paslėpsnius atvėrėme, visas spintas išknisome, visus palovius išžiūrėjome, visas jos

Islandai primena apie Palestiną

  2019 metų Eurovizijos scenoje pasirodė islandus atstovaujanti grupė Hatari . Šie stebino konkurso žiūrovus savo muzikiniu kūriniu, gluminančiu įvaizdžiu ir komunikaciniais gebėjimais. Spaudos atstovai mielai kalbino grupės narius, kurie, rodės, jei neiškritę iš medžio , tai mažų mažiausiai atskridę tiesiai iš kosmoso . Personažai nedingdavo netgi nulipus nuo scenos. Jie kalbėjo apie antikapitalistinę veiklą ir tuo pačiu reklamavo menamos firmos geriamą vandenį. Visa tai lengvai šokiravo, nors Šiaurės šalių atstovai ir taip nevengia stebinti Europos. Tą padarė 2006 metais suomiai, kuomet sunkiojo roko-metalo grupė Lordi užgrojo kitonišką, iš tipinio eurovizinio konteksto iškrentantį, kūrinį Hard Rock Hallelujah . Melomanai tąkart suprato, kūrinys vertingas, o Europa išrinko juos kaip nugalėtojus, nors pradinė reakcija buvo grynas atmetimas: suomiai keitė nusistovėjusius tarptautinio muzikos konkurso dėsnius. Hatari – islandų techno, industrinio pankroko grupė iš Reikjaviko, kuri tu