Praleisti ir pereiti prie pagrindinio turinio

Nauji moters kūno kvapai arba gidas po 30-tą vasarą

Soboras ir autorė

Vasara kvėpuoja į nugarą, taip pirmąkart. Nepamenu tokio karščio ir nepažinti iki tol mano kūno kvapai dabar skleidžiasi. Lyg varteliai į neištirtas miesto teritorijas veriasi naujas žinojimas apie moters kūną. Aš Kaune. Kaunas man irgi naujas.

Valdas Papievis sako, kad atvykęs į naują miestą, pirmiausia mintyse "pasimatuoja" jį, ar galėtų čia gyventi. Įtikinėjau save, kai pirmadienį ankstyvą rytą lagaminu dardėjau Kauno senamiesčio grindiniu, kad šito miesto aš tikrai nesimatuosiu. Ketinau tik džiaugtis, nestrateguoti ir nemąstyti bent trumpai.

Graži ta Laisvės alėja. Tiek erdvės piestiesiems, poilsiautojams, miestiečiams. Medžiai, pastatų architektūra, Soboras, užapvalinti balkonėliai, kad netyčiom tik "neužsigautum". Įsivaizduoju Kauno ponias, čia vaikštinėjusias. Tos moterys žinojo, kas yra klasė. Buvo tokių, net virtuvių neturėjusių... bet, savaime aišku, tai tik gražios išimtys.

Merginos lipa į slemo sceną. Jos už mane jaunesnės, gimusios ne Sovietų laikais ir gal net trečiam tūkstantmetyje. Baugina tokios moterys, aš nežinau, kuo save laikyti teta ar vyresniąją seserimi greta jų. Mano slemo tekstuose jau yra patirties, o jųjų daug iliuzijų arba naivios romantikos. Mano tekstas nepraeina per pirmą turą Kauno sleme, bet dėl to nesikremtu. Juokinti auditorijos, kol kas neturiu poreikio - laimi komikai. Nusprendžiu, kad aš esu labiau už turinį nei už formą.

Šiame mieste labai daug formų. Tik vėlyvojo baroko, t.y. rokoko kol kas niekur nemačiau. Dailės lektorius sako, kad pasibaigus baroko amžiui, visi pribumbasai buvo be gailesčio plėšiami lauk. Dėl mados. Taip daug architektūros elementų buvo sunaikinta. Matau, kad dailėtyrininkui barokas visai ne prie širdies. Sako, žmogaus atradimai baigės dar renesanso laikais, o visa kita - tame tarpe ir barokas - tėra menininkų išsidirbinėjimas. Jis sako, kad krikščioniška bažnyčia" davė užsakymą" kurti kuo įspūdingesnio fasado ir interjero šventyklas. Kam? Tam, kad suvarytų visus kaimiečius į bažnyčią sekmadieniais. Iš laukų atėjus bažnyčia priminė nerealią fantaziją. Pastato atmosfera, giesmės, skambėjusios jame, lenkė sielą priimti kitatikystę. Viskas šitaip primityvu, kai tik pasigilini.

Už užuolaidos tarsi už širmos gatvės šviestuvo šviesos lauke skraido naktiniai vabzdžiai. Mano šios nakties kambariokas į šešiavietį kambarį įsirovė po triusikais, plius jis dar knarkia. Kambaryje su šešiomis lovomis miega du vyrai ir dvi moterys, vienas kitų iki šiol nepažįstantys. Mes vienas kito net vardų neklausėm. Pasakėm "Hello". Standartiškai mandagu. Šiais laikais žmonės nesipažindina. Nežinau, gal nebėr laiko? Nežinau. Aš tiesiog plaukiu pasroviui, nemąstau ir nestrateguoju. Nors duše kilo tokia mintis, kad gyventi hostelyje šiaip jau yra iššūkis. Bandžiau įsivaizduoti, kiek mano pažįstamų apsigyventų hostelyje su dviem vyrais. Bet vyrai irgi žmonės! Be to čia - Europa! Be to Kaunas 2022 metais bus Europos kultūros sostinė! (Laisvės alėja iškuista lyg po karo. Tvarkosi, ruošiasi, puošiasi 2022-tiems. Turėtų spėti.)

Kuomet, einant Laisvės alėja, nauji batai nutrina visa kulnį, o aš nelabai sureikšminu, susišviečia, kad pasiekiau žiauriai aukštą dvasinio brandumo lygį. Man skauda, o aš susitaikau, nedramatizuoju. Iš Iki parduotuvės nusiperku pliaženkes, o jei kas eisiu basom - bliamba, juk vasara. Trisdešimta vasara ir nauji moters kūno kvapai skleidžiasi.

Komentarai

Populiarūs šio tinklaraščio įrašai

KULTŪRINGOS REKOMENDACIJOS ŠALTAM SAVAITGALIUI vasario 6-7 d.

  KULTŪRINGOS REKOMENDACIJOS ŠALTAM SAVAITGALIUI, kuris, pasak meteorologų, nusimato . Sumaniau pasidalinti virtualiu ir kokybišku turiniu . Įkvepiančiu ir verčiančiu šioj nykumoj prisiminti žmogišką normalumą būti žmogumi tarp žmonių . • Dokumentinis filmas apie Vėrą Šleivytę, kilusią iš valstiečių ir ambicingai siekusią tapti menininke tarpukario Lietuvoje. https://www.youtube.com/watch?v=opyRwmCTANQ • • Aurimas Švedas kalba apie pseudoistorikus ir pseudoistorijos pavojus, ir skirtumus tarp mokslo ir entuziastingo istorijos interpretavimo. https://www.lrt.lt/.../dziazuojanti-istorija-griaunamoji... • • Skaitiniai. Kai į komiką, pažiūri rimtai - kai komikas tampa kultūrinės žiniasklaidos taikiniu. https://370.diena.lt/.../humoristas-henry-match.../... • • Artūras Sakalauskas prisimena sovietmečio Tauragę. Jo asmeninėje istorijoje nugula laikmečio fonas. Kas ta LAIVE? https://www.lrt.lt/.../gime-ta-pacia-diena-arunas... • • Dokumentinis filmas apie amžizmą. Santykis su senatve, kai

MONOLOGAS PO POKALBIO SU FILOSOFU: kodėl jie vis dar nori perprasti menininkus? [s ą m o n ė s s r a u t a s, 2020 rugsėjo 9 d.]

  po jurgos ivanauskaitės mirties buvo sukurtas dokumentinis filmas, taip dažnai nutinka. filme atsidūrė rašytojos kažkada daryti interviu, visokių video fragmentai iš laidų, iš kelionių, nuotraukos, autorinių tekstų citatos, piešiniai, mat rašytoja buvo ir grafikė. laidos autoriai papildomai klausinėjo žmonių, kad tie papasakotų apie jurgos ivanauskaitės tikrąjį, neafišuotą gyvenimą. reziumuojant filme pasakė, kaip išvadą kokią, kad jurga visą gyvenimą draskėsi, keliavo, kūrė, rašė, darė neįtikėtinus dalykus vien dėl to, kad jai trūko tėvo. kad rašytoja ilgėjosi to vyro savo gyvenime, kuris ją mažytę ant mamos rankų paliko. ir viskas. ir taškas. vienžodžiu, per vieną akademinę valandą suarchyvavo visą rašytojos gyvenimą. suvedė jį į vienintelį tašką, paaiškinimą – ji neturėjo tėvo, ji augo be biologinio tėvo. viskas su ja aišku, supratom, galime įdėti į stalčiuką, nebėr ko gilintis. visus jos gyvenimo paslėpsnius atvėrėme, visas spintas išknisome, visus palovius išžiūrėjome, visas jos

Islandai primena apie Palestiną

  2019 metų Eurovizijos scenoje pasirodė islandus atstovaujanti grupė Hatari . Šie stebino konkurso žiūrovus savo muzikiniu kūriniu, gluminančiu įvaizdžiu ir komunikaciniais gebėjimais. Spaudos atstovai mielai kalbino grupės narius, kurie, rodės, jei neiškritę iš medžio , tai mažų mažiausiai atskridę tiesiai iš kosmoso . Personažai nedingdavo netgi nulipus nuo scenos. Jie kalbėjo apie antikapitalistinę veiklą ir tuo pačiu reklamavo menamos firmos geriamą vandenį. Visa tai lengvai šokiravo, nors Šiaurės šalių atstovai ir taip nevengia stebinti Europos. Tą padarė 2006 metais suomiai, kuomet sunkiojo roko-metalo grupė Lordi užgrojo kitonišką, iš tipinio eurovizinio konteksto iškrentantį, kūrinį Hard Rock Hallelujah . Melomanai tąkart suprato, kūrinys vertingas, o Europa išrinko juos kaip nugalėtojus, nors pradinė reakcija buvo grynas atmetimas: suomiai keitė nusistovėjusius tarptautinio muzikos konkurso dėsnius. Hatari – islandų techno, industrinio pankroko grupė iš Reikjaviko, kuri tu