Egzistuoja
dvi žmonių grupės: mėgstantys spaudyti spuogus ir negalintys to daryti. Priklausau
pirmajai grupei, sadomazochistų. Mes vietoj
tik/vien buko skausmo patiriam neapsakomą malonumą spaudydami pūlingus savo ar
kitų spuogus, inkštirus ar nedideles votis, kurias savuose vadinu tiesiog skauduliais. Negalim sulaukti kuomet
tas spuogelytis „susirps“ it braškė lysvėj. Mėgstu spaudyti spuogus, mano tėvas
taip pat mėgsta ir visa jo familija ant to užmirusi. Vaikštom nususę, nes jei
nerandam kam kitam spuogus traiškyti, spaudom sau.
Kita
grupė – nespaudantys spuogų žmonės. Jie egzistuoja su baltuojančiu spuogu ant
veido ir jo nepastebės, neužkabins. „Galop, kai reikės persprogs,“- mąsto. Jie
supranta, kad daug kas gyvenime nutinka savaime. Natūrali savieiga be
įsikišimo.
Neapkenčiu
švelnių mano meilės bandymų išspausti maniškį spuogą, prie kurio neprieinu, mat
fiziologija neleidžia. Jis knibinėja mano nugaroje išdygusį spuogelį, bijodamas
suskaudinti. Nustumiu lauk jo nieko blogo nenorinčias rankas ir bandau pati
kaip nors susisukti ir tą vos subrendusį spuogą ištrėkšti lauk.
Labiausiai
kirbina ta akimirka, su nekantrumu laukiu, kuomet pro plonytį epidermio
sluoksnį išsiveržia balta tiršta mano pačios masė, kuri biologiškai gelbėjo
organizmą nuo tolesnio užsikrėtimo. Atlikusi funkciją ji natūraliai išstumiama
iš organizmo, praplyšus odai. Kartais „išsivaikščioja“ ir dingsta taip neprasprogus.
Tik aš šito neleidžiu – spaudžiu visada. Buvo kartų, kai „užrožiju“. Pasklidusi
infekcija toliau priverčia net susirūpinti. Jei pasiseka, užauga dar didesnis
spuogas, jei pasiseka mažiau, reikia vaistų arba net pjauti darinį, su kuriuo
pats organizmas jau nebesusitvarko.
Kai
susirandu taikinį, tą spuogelytį, pasimatuoju kur reikia dėti pirštus, kad
spaustųsi geriausiai. Taikau taip padėti pirštus, kad skaudėtų mažiausiai. Kad
skausmas kiltų nuo užsikrėtusios vietos, o ne nuo ilgų nagų.
-
Ai, skauda, - vyras aikteli. - Tu su
nagais spaudi, o ne su pirštų pagalvėlėm!
Jis
manimi nepasitiki. Galvoja, kad aš šitaip specialiai jį skaudinu. Bet juk ne
tai svarbiausia, ne skausmas. Svarbiausia ištrėkšti lauk mūsų pačių jau
nebereikalingą dalelę. Kai spaudi sau, skausmo slenkstį lengva surasti. Tiesiog
iškenti arba jau nebe. Kai nebe, pirštus dedi kažkur kitur. Kai spaudi kitam,
nejauti, nes tai ne tavo skausmo slenkstis - riba iki kiek dar įmanoma
iškęsti savo paties fizinį skausmą. (Autoavarijoje
pakliuvęs neblaivus asmuo turi didesnę tikimybę išgyventi nei blaivus, mat dėl
psichotropinių medžiagų poveikio pirmojo skausmo iškentimo riba „prasitrina“.)
Užtat
man patinka sau pačiai spaudyti skaudulius. Realius, iššokusius ant kūno, ir
dvasinius skaudulius. Dėl to, matyt, neseniai bičiulė garsiai įvardijo, kad
mano gyvenimo būdas akivaizdžiai sudėtingas. Niekas nesako, kad dvasios
skauduliai yra mažiau fiziškai skausmingesni nei tie, betrykštantys baltais
pūliais, matomi plika akimi. Armija piliečių vaikšto susisukę nuo dvasios
skausmo, įsismelkusio jau net į fizinius kaulus, nusėdusios veide akmeninėmis
nelaimingųjų minomis. Visiems mažiau ar daugiau skauda, bet nedaug kas imasi tų
savo skaudulių judinti, jų spaudyti. Laukia. Savaime. Savaime ateina tik mirtis.
Užmarštis. Iki šiol mačiau daugiau besibaiminančių, daugiau mindžikuojančių,
daugiau stabdančių dvasios skaudulių
spaudimą.
-
Kam šito reikia? Kam keli tokius kvailus
klausimus? Mes apie tai nemąstom...
Ir
juokas. Skardus tų apėjusių skauduliais. Matau juos ne akimis, ne ant kūno, o
ant sielos.
Vakar
pirmąkart apsilankiau Apeirono teatre
(Klaipėdoje, Turgaus g. 16). Žiūrėjau spektaklį NEKROZĖ.
Nuo
pat pirmos spektaklio sekundės pajutau du pirštus kietai nusileidusius ant mano
sielos skaudulio. Toj vietoj, kurią linkstu kasdienoje pamiršti. Nuo pat pirmos
sekundės, kol ieškojausi vietos prisėsti, o aktoriai jau vaidino, jutau malonų kylantį
skausmą. Sadomazochistiška. Įsikniaubusi
į palto atlapus, sustingusi stebėjau vaizdą. Lakstančius, dingstančius stalo skylėje
aktorius.
Mano
sumišimas.
Skausmo
slenkstis, atveriantis dvasios seklumas.
Vėl
nuostaba save iš šono pamačius, vėl sugriovus savo pačios vidinį autoportretą.
Klausimai,
griūvantys kaskadomis ant mano žilti ėmusio pakaušio... vėl.
Sėdu
mėlyna suknele vėliau prie to paties stalo, iš kurio lindo ir dingo aktorių
ketveriukė, prie kurio buvo šaudoma,
valgoma,
mylimasi,
gąsdinama,
keikiamasi,
meilikaujama,
meluojama.
Sėdu
mėlyna suknele, galantiškai susidėjusi kojas, prie to paties stalo. Atleisti pirštai pasitraukia ir juntu
besiveržiančius lauk savo pačios nematomus, sielos pūlius. Juntu, kad jų daug
likę, marios. Maloniai atlėgsta.
Krapštyti
savo skaudulius čia visi susirinkę, vaidinę, stebėję, pasilikę po spektaklio
prie arbatos ir pokalbio su teatro aktoriais. Idėjinė bendrystė sklandė ore. Štai maistas, kuriuo pageidauju nuo šiol, mielieji, misti!
Komentarai
Rašyti komentarą